arezookhodayari

بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی

قبل از پرداختن به جزئیات طراحی بسته بندی لوازم آرایشی برند خود، چند اصل اساسی وجود دارد که باید آنها را مشخص  کنید

  1. چگونه برند خود را تعریف می کنید؟
  2. برند شما برای چه کسانی جذابیت دارد؟
  3. چگونه مصرف کنندگان محصول شما را به دست خواهند آورد؟

تعریف برند شما؟

شخصیت برند شما بخش زیادی از طراحی بسته‌بندی اولیه شما را هدایت می‌کند، این بدان معنا نیست که شما از آزادی خلاقانه برای تشخیص بسته بندی خود بی بهره هستید، اما ثبات برای ایجاد مشتری وفادار بسیار مهم است.

چه یک استارت آپ باشید، چه شرکتی نازه تاسیس یا یک شرکت معتبر که سعی در گسترش  فعالیت خود دارد، تعریف شخصیت  برند فرآیند طراحی بسته بندی را بسیار ساده تر می کند.

برند زیبایی شما برای چه کسی جذابیت دارد؟

لاک های ناخن شما ممکن است زنان حرفه ای جوان را جذب کند. رژ لب های شما ممکن است بالغ ترین رنگ ها را در بین هر برندی داشته باشند. لوسیونی که می فروشید ممکن است به طرز شگفت انگیزی در بین مردان و زنان ورزشکار در تمام سنین محبوب باشد.

اگر در حال راه اندازی هستید، الگوهای خرید را مطالعه کنید تا مشخص کنید چه کسی چه اقلامی را می‌خرد. تحقیقات بازار در مورد الگوها و عادات خرید  را مطلعه کنید تا بتوانید تصمیمات آگاهانه بگیرید.

داشتن این داده‌ها به شما امکان می‌دهد بسته‌بندی‌هایی را طراحی کنید که برای مخاطبان اصلی شما جذاب باشد و در عین حال آن دسته از موارد  فرعی  را نیز جذب کنید که باعث رشد شما می‌شوند.

مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی شما را کجا سفارش می دهند؟

مرحله آخر در لیست وظایف پیش از طراحی شما، محل فروخته شدن لوازم آرایشی شما است.

آیا بسته بندی شما در میان محصولات مشابه در یک مغازه لوازم آرایشی  یا  فروشگاه های  بزرگ برجسته به فروش میرسد ؟

و یا  محصولات شما در یک بوتیک یا فروشگاه تخصصی مانند سالن های ناخن یا آرایشگاه نمایش داده می شود؟ یا برنامه شما برای فروش انحصاری آنلاین است؟

جایی که مصرف کنندگان با برند شما آشنا  می شوند بر نحوه ارائه محصول شما تأثیر دارد. بسته بندی مورد استفاده در محیط فروشگاه باید توجه را به خود جلب کند، جایی که در کنار مارک های رقیب قرار می گیرد.

همچنین خود فروشگاه را در نظر بگیرید. در برخی از بوتیک‌‌ها، ممکن است لازم باشد محصولات را با هم بسته‌بندی کنید .

با خرید آنلاین کمی آزادی بیشتری دارید. بسته‌بندی تجارت الکترونیک شما کمتر به جلب توجه می‌پردازد و بیشتر به تجربه مصرف‌کننده با نام تجاری شما می‌پردازد.

شناخت بازار صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی

صنعت لوازم آرایشی شلوغ و پررقابت و در یک شیب سریع است . قبل از پرداختن به جزئیات طرح های بسته بندی خود و متعهد شدن به هر گونه استراتژی طراحی، مهم است که یک دید جامع از بازاری که وارد آن می شوید (یا معرفی مجدد خط محصول خود) داشته باشید.

تحقیق یک عنصر حیاتی در این فرآیند است. شما باید این کار را بدون توجه به فروش به صورت آنلاین و یا فروش حضوری در  فروشگاه یا هر دو روش انجام دهید.

گروهی متشکل از تقریباً پنج شرکت لوازم آرایشی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید رقیب مستقیم برند شما خواهند بود. مطمئن شوید که آنها محصولات مشابه شما را می فروشند.

پیشنهاد می کنیم از بین برندهایی که برای تحقیق خود انتخاب می کنید، سه رقیب مستقیم را انتخاب کنید، یکی از برندها یک پله بالاتر و دیگری یک پله پایین تر. این دو انتخاب آخر به شما کمک می‌کنند فاصله بین برند ممتاز بودن و برندی که کمتر دیده می‌شود را بسنجید.

بررسی کنید که هر شرکت چه کارهایی را انجام می‌دهد و چه کارهایی را خوب انجام نمی‌دهد، چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کند و برند شما می‌تواند از کدام کاستی‌ها استفاده کند. به وب‌سایت، فروشگاه‌های آنلاین، قابلیت اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید و از فروشگاه‌هایی که ممکن است محصولات آن‌ها را بفروشند بازدید کنید.

به زیبایی طراحی آنها برای جعبه های بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی خود و اگر هر یک از کالاها یا خط تولید بهتر از دیگری به فروش می رسد توجه کنید.

در نهایت، هدف شما از تحقیقات خود این است که بدانید برند شما در بازار کجا قرار می گیرد. هر چه رقبای خود را بهتر بشناسید، شانس بیشتری خواهید داشت که برند خود را در موفقیت بلندمدت قرار دهید.

برای خط تولید خود الهام بگیرید

در اینترنت جست‌وجو کنید، مجلات را بررسی کنید و راهروهای فروشگاه‌ها را پیاده‌روی کنید تا متوجه شوید چه چیزی زیبا و خوب است ، چه چیزی خوب نیست، و چه سبک‌های طراحی متفاوتی که می‌تواند برای برند شما مفید باشد.

به رنگ ها، فونت ها و اشکال نگاه کنید. به روندها توجه کنید و به طرح‌های کلاسیک و آن‌هایی که به نظر فریبنده می‌رسند توجه داشته باشید. شما چه سبکی را برای برند خود در نظر دارید، کلاسیک و یا یک طراحی مدرن که به نظر می رسد می تواند در هر دوره ای در جلب نظر مصرف کنندگان مؤثرتر باشد.

بدیهی است که شما به دنبال تقلید  کاری نیستید که دیگران انجام می دهند. با این حال، تحقیقات شما  یک نقطه مرجع بصری عالی برای طراحی بسته بندی محصول شما است.

انتخاب ظروف بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی سفارشی شما

اساس طراحی بسته بندی لوازم آرایشی با نوع ظرفی که برای محصولات خود استفاده می کنید شروع می شود. بر اساس محصولاتی که قصد فروش آن را دارید، از قبل نقطه شروعی برای طراحی خود خواهید داشت.

انواع ظروف شامل بطری ها (شیشه ای و پلاستیکی)، جعبه ها، اسپری ها، قطره چکان ها، شیشه ها، بسته ها، پالت ها، تیوپ کرم ها، قوطی ها می باشد.

تا حدی، فضای زیادی برای تغییر وجود ندارد. شامپو و نرم کننده ها تقریباً همیشه در بطری های پلاستیکی و قابل فشار دادن عرضه می شوند. رژ لب در قوطی و ظرف لوله ای رژلب عرضه می شود.

با این حال، از تلاش برای تغییرات مختلف خجالت نکشید. بله، آنها باید تا حد قابل قبولی کاربردی و مفید باقی بمانند. اما اگر فکر می کنید که جذابیت شما را افزایش می دهد و چیزی است که مصرف کنندگان ممکن است به آن پاسخ دهند، ارزش امتحان کردن را دارد.

علاوه بر ظرف واقعی محصول، بسیاری از محصولات زیبایی نیاز به بسته بندی جانبی دارند. یک بطری شیشه‌ای عطر یا اسانس ممکن است به یک جعبه بیرونی به عنوان بخشی از ارائه بسته‌بندی نیاز داشته باشد.

عناصر طراحی بسته بندی خوب لوازم آرایشی و بهداشتی

در هر فروشگاه لوازم آرایشی قدم بزنید، مجموعه بی‌نهایت رنگ‌ها، الگوها، بافت‌ها و شکل‌ها بیش از حد تحریک‌ کننده خواهد بود.

هدف هر یک از این بسته بندی ها این است که  محصول را زیبا جلوه دهند. اگر می خواهید مصرف کننده را متقاعد کنید که رژ لب، ژل شستشوی حمام یا لوسیون بدن شما را امتحان کند، باید آنها را متقاعد کنید که محصول شما نسبت به محصولات مشابه بهتر تر است

به همین دلیل است که زیبا‌شناسی خاصی در بسته بندی های لوازم آریشی پدیدار می‌شود و اغلب  برند ها برای ایجاد  بسته‌بندی ماندگار و جاودانه‌ای که مشتریان را تحت تأثیر قرار میدهد ، به خلاقیت ، زیبا یی و چشم نوار بودن   تکیه میکنند

هنگامی که به دنبال الهام گرفتن برای طراحی خود هستید، و یا زمانی که در میانه فرآیند طراحی خود هستید، به چندین عنصر اصلی توجه داشته باشید. شما همیشه باید به دنبال راه های جدید و خلاقانه برای متمایز کردن بسته بندی برند خود باشید.

با این حال، به کارگیری چند استراتژی اثبات شده به عنوان پایه به شما کمک می کند تا یک طراحی عالی ایجاد کنید که نشان دهنده برند شما باشد و برای مشتریان جذاب باشد.

رنگ ها

ما مطمئن هستیم که جای تعجب نیست که رنگ ها نقش مهمی در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی دارند. این صنعت، به دلیل ماهیت خود، ما را  استفاده از طیف گسترده ای از رنگ ها وامی دارد.

سیاه و سفید: سیاه یک رنگ قدرتمند است. حسی از تجمل و پیچیدگی و ظرافت جاودانه را به تصویر می کشد.

سفید، به نوبه خود، اغلب نشان دهنده اوج مینیمالیسم ، ظرافت و پیچیدگی است. هنگامی که به عنوان  رنگ پایه استفاده می شود، هدف دوگانه نرم کردن رنگ های سنگین تر و ارائه وضوح بهتر برای رنگ های روشن تر را دارد. وقتی سیاه و سفید با هم جفت شوند، همیشه یک طرح برنده و کلاسیک را نشان خواهند داد.

صورتی و بنفش: تا به حال فکر کرده اید که چرا صورتی و بنفش دو رنگ رایج در بسته بندی لوازم آرایشی هستند؟ خوب، صورتی احساس عشق و عاشقی، زیبایی و زنانگی را بر می انگیزد و حس آرامش را به همراه دارد. بنفش سلطنت، ثروت و تجمل را تداعی می کند. همچنین نماد اسراف، استقلال و حتی کمی رمز و راز است.

هر دوی این رنگ ها مخاطبان  اصلی صنعت زیبایی را جذب می کنند. به این ترتیب، آنها بارها و بارها و بارها استفاده می شوند. ممکن است تشخیص محصولات شما از سایر محصولاتی که سعی در ایجاد حس مشابه دارند دشوار باشد. اگر باید از هر کدام استفاده کنید، بهتر است آن را با رنگ های دیگر انجام دهید. شما هنوز هم می توانید آن احساس اصلی زیبایی و اسراف را در حالی که مسیر برندسازی خود را هموار می کنید، به تصویر بکشید.

پاستلی: پاستلی ها رنگ های کم رنگی از رنگ های اصلی و فرعی از چرخه رنگ هستند. پاستیلی که بیشتر با اولین  روز بهار مرتبط است، حالتی ملایم و نرم را نشان می دهد. آنها در بسته بندی لوازم آرایشی بسیار محبوب هستند زیرا آرامش، گشودگی، زنانگی و تولد دوباره (بهار) را به ارمغان می آورند.

سایر طرح های رنگی: سه دسته بالا نشان دهنده محبوب ترین رنگ های مورد استفاده در بسته بندی لوازم آرایشی هستند. با این حال، گزینه های دیگری نیز وجود دارد. تن های گرم از ترکیب قرمز، زرد، نارنجی و صورتی برای القای اشتیاق، انرژی و خوش بینی استفاده می کنند.

رنگ‌های سرد : آنهایی که عمدتاً دارای رنگ‌های آبی، سبز، بنفش و رنگ‌های مشابه هستند – برای انتقال حس آرامش طراحی شده‌اند.

رنگ‌های خنثی یا خاکی : هر رنگ قهوه‌ای یا واریانس‌های نزدیک به  قهوه‌ای تا طلایی و خرمایی. این رنگ‌ها که اغلب در ارتباط با سیاه، سفید یا خاکستری استفاده می‌شوند، طبیعت را تداعی می‌کنند.

هدف اصلی شما از رنگ جلب توجه به حواس مصرف کننده است.

با ترکیب های مختلف بازی کنید. مواردی را بیابید که برند شما را تقویت می کند، مصرف کننده ایده آل شما را جذب می کند و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد می کند.

فونت ها

مانند رنگ ها، فونت ها و تایپوگرافی در بسته بندی شما احساسات و عواطف خود را منتقل می کنند.

فونت‌های Serif سنتی‌ترین گزینه‌های فونت هستند و کلاسیک یا حس استقرار را منتقل می‌کنند. Sans serif فونت بسیار مدرن تری است. هم ساده و هم سرراست است.

فونت های شکسته یا خطی یا فونت هایی که به صورت مورب تنظیم شده اند، پیچیدگی و ظرافت (و زنانگی) را نشان می دهند. حروف بولد یا ضخیم ، نشان‌دهنده یک برند قوی و تهاجمی است (که اغلب در خطوط محصولات مراقبت از زیبایی مردان استفاده می‌شود).

صرف نظر از فونت و تایپوگرافی، اولین هدف این است که اطمینان حاصل شود که خواندن آن آسان است.

چه هنری و خلاق  باشد، چه جسورانه یا ظریف و پیچیده، چیزی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد و منحصر به فرد باشد و از رقبای شما متمایز باشد.

عناصر اطلاعاتی اضافی

علاوه بر لوگو، گرافیک یا تصاویر برند شما، بسته بندی ممکن است به عناصر اضافی خاصی نیز نیاز داشته باشد

بسته به محصول، طرح شما ممکن است لازم باشد حاوی مواد تشکیل دهنده، تاریخ انقضا و هشدارهای دولتی باشد. اگرچه این یک الزام نیست، اما اگر محصول شما بدون تست حیوانی است و روی حیوانات آزمایش نشده است، پیشنهاد می کنیم آن را در بسته بندی سفارشی خود نیز ذکر کنید.

کلام آخر

به عنوان یادآوری عناصر مختلف درگیر در فرآیند طراحی بسته بندی شما دخیل است .

اگر بسته بندی منسجمی تولید نکنید، در معرض خطر نادیده گرفته شدن در یک بازار شلوغ هستید.

اگر ظروف شما بسته بندی نامناسب یا نامرتب باشند، مصرف کنندگان محصول شما را در فروشگاه جستجو نمی کنند یا به چیزی که در وب سایت خود ارسال می کنید یا می فروشید اعتماد نمی کنند.

اگر نمی توانید نوآوری و خلاقیت داشته باشید ، احتمال کمی وجود دارد که بسته بندی یا هویت برندی ایجاد کنید که دیگران را ترغیب کند تا محصولات شما را امتحان کنند.

همانطور که اشاره شد، تجارت لوازم آرایشی بسیار رقابتی است. اما این یک صنعت پر از فرصت برای نشان دادن برند شما است.  برای این که جایگاهی برای برند و محصولات خود ایجاد کنید یا به یک امپراتوری زیبایی برای همه تبدیل شوید، اولین تاثیری که می گذارید توسط بسته بندی است.

وقت خود را صرف کنید و به فرآیند طراحی بسته بندی توجه لازم را بدهید. در مورد بازار تحقیق کنید، موارد الهام بخش خود را پیدا کنید و تصور کنید که برند شما چه چیزی را به بازار می آورد که دیگران نمی آورند. سپس بسته بندی را طراحی کنید که آن پیام را به مصرف کنندگان منتقل کند.